Soya Soslu Sebzeli Makarna



Güzel bir pazar gününden sonra, keyifli bir hafta.. Aslında biraz göz rahatsızlıgım var, gözlerim kaşınıyor ama en kısa sürede geçeciğini umuyorum. Cuma günü için, teyzemler ve kuzenlerim bize gelicekler. Daha geçen haftadan ne hazırlasam düşünceleri başladı. Tatlılar benden, tuzlular annelerden;) Ben bu özel gün için, çikolatalı kurabiye, çilekli pasta ya da çilekli tiramisu ya da elmalı turta? Bu üçü arasında karar vermiş değilim. Belki bana yardımcı olabilirsiniz. Salata olarak makarna salatası ya da havuçlu-kabaklı yoğurtlu hafif bir salata ya da amerikan salatası? Hepsi kafamın içinde dolaşıp duruyor?

Geçen akşam canım çok makarna çektiği için, marketten 10 dk makarna reyonunun önünde durup, hangi çeşit makarna yapsam diye baktım. Sonunda spagetti candır diyip, kepekli gördüğüm bir tanesini aldım. Normalde kepekli makarna sevmem ama çok güzel oldu. Pişme süresi normal makarnaya göre uzun oldu sadece. Sonra sebzelerimi de alıp, soya soslu makarna yaptım. Çok az yapmama rağmen, üzerine 2 gün öğle yemeğinde yedim.



Az tuzlu suda kepekli spagettileri pişirdim. Bir yandan julyen ama incecik kestiğim, 2 adet havuç, 2 adet kırmızı biber ve 2 adet kabağı hızlı ateşte kavurdum. Ben soğan koymayı unutmuşum içine ama kesinlikle tavsiye ediyorum. Önce havuçları atıp ardından biber ve kabağı atarsanız, havuçlar pişene kadar diğerleri bayılmaz. Hızlı ateşte birden kızartır gibi, az yağlı tavada sebzeleri kavurdum. Ocaktan alamama yakın yaklaşık 1/3 çay bardağı soya sosunu ekledim. Süzdüğüm makarnalar ile hepsini karıştırdım. Soya sosu oldukça tuzlu bir sos oldugundan, sebzelere tuz atmanızı tavsiye etmem. Hem görüntü hem de lezzet benim için çok doyurucuydu..
Afiyet olsun..

 

Etiketler: , , , ,