Muzlu Çikolatalı Kek - Chocolate Banana Bread


Bütün haftasonu şehir dışında şirket iç iletişim toplantısındaydım. Hem çok eğlenip hem de keyifli zaman geçirdik. 2 gün boyunca tıka basa yedikten sonra eve gelirken gözümde çikolatalı bir kek uçuşuyordu.. Eve geldiğimde yemek yapıcak halim yoktu ama son enerjimi keke harcayabilirdim. Hemen kollarımı sıvadım ve muzlu-çikolatalı bir kek yaptım. Tam hayalimdeki gibiydi, içi ıslak ve hafif bir muz tadı ve kokusunu hissediyorsunuz. Ağza gelen çikolata parçacıkları ile dayanılmaz. Hatta şuan son dilimi elimde:) Tarif sitesinden alıntıdır. Gece gece yapılıp, yarısı tüketilen bu keke ait fotoğraflar da tabi biraz aceleye geldi. Tavsiyem hemen mutfağa gidip, keki denemeniz:)

Tarifte amerikan cup ölçüleri kullanılmıştır.





Muzlu Çikolatalı Kek

140 g un (1 cup)
35 g kakao (1/2 cup)
150 g esmer şeker (3/4 cup)
60 ml eritilmiş tereyağ (biraz soğutulmuş)
60 ml sıvı yağ
1 tatlı kaşığı karbonat
1 yumurta
1 çimdik tuz
2-3 tane olgunlaşmış muz (ben 2 adet büyük muz kullandım.)
3/4 cup çikolata parçacığı + üzeri için 

Kek kalıbı olarak uzun 28*8 cm bir kalıp kullandım. Daha dar bir kalıp kullanılabilir.
Kakao, un, tuz, karbonat bir kap içerisinde karıştırılır. Bütün malzemeler elenerek, karıştırılır.
Başka bir kap içerisinde muzlar ezilir. Şeker ve yağ eklenerek çırpılır. Yumurta eklenir hepsi karışana kadar çırpılır. 
En son un karışımı eklenerek, spatula ile ya da mikserin düşük devrinde karıştırılır. En son çikolata parçacıkları eklenerek, karıştırılır ve pişirmeye hazır.
Ben uzun kek kalıbı kullandım, kalınlıkları biraz ince oldu. Daha dar bir kalıp kullanabilirsiniz. Daha yüksek bir kek elde edersiniz. Kalıbı hafif yağlayarak ya da pişirme kağıdı ile kullanabilirsiniz. Hamuru kalıba koyduktan sonra üzerine de istediğiniz kadar çikolata parçacığı serpiştirebilirsiniz. 
Önceden ısıtılmış 175 C fırında 30 dk pişiriniz. Fırın ayarları fırına göre değişmektedir. Fırınınızın ısısına bağlı olarak pişirme süresi biraz değişebilir 30 dk sonunda kürdan ya da bıçak ile test yapabilirsiniz. Çikolatalardan biraz iz kalabilir, bunu kek pişmemiş olarak değerlendirmeyiniz. 

Afiyet olsun..
 

Etiketler: , , , , , , , ,