Soğuk Ayran Çorbası - Cold Yoghurt Soup


Bloga yazmak için oturuyorum sonra bir bakıyorum, ya tarif başka bir yerde yazılı ya fotoğrafları düzenlemem lazım.. Yazı ortada yok. Gezmekten evde vakit geçiremiyorum. 1 aydır haftasonu evde vakit geçiremedim ve mutfagımı çok özledim.. Aldığım kilolarda geziden bana kalan en somut anılar:) bütün kış ugraşlar birkaç hafta ile son buluyor:(iştah bir kere açıldı mı, kapatması zor:( Önümüzdeki haftasonu da Ayvalık yolu görünüyor bize. Bu arada da kolay ve pratikbir çorba tarifi paylaşmak istedim. İlk olarak Kadıköy'de Happy Moons diye bir mekanda içmiştim. Yazın sıcak bir akşamında öyle iyi gelmişti ki anlatamam.. Taze naneler ile süslenmiş, çok lezzetli bir çorbaydı.. Uzun süre bu tadı yakalayabilir miyim diye düşünürken, çokta zor olmadığını farkettim:)



Soguk Ayran Çorbası

3 su bardağı yogurt,
1 su bardağı nohut,
1 su bardağı buğday,
2 su bardağı su,
2 tatlı kaşığı tuz.

Nohut ve buğdayları önce haşlayınız. Soğuk yogurt ve suyu iyice çırparak kıvamına göre biraz daha su yada yogurt ekleyebilirsiniz. Sevdiğiniz çorba kıvamına gelene kadar kıvamını ayarlayınız. Çok sulu olması bu çorba için pek tercih edilmeyebilir, biraz daha koyu bırakabilirsiniz. En son içerisine tuz, buğday ve nohutu ekleyip dolapta soğutunuz.
Servis yaparken üzerine taze doğranmış nane yaprakları ilave edebilirsiniz.. Taze nane ile müthiş bir tadı oluyor..

Afiyet olsun..

Etiketler: , , , , , ,