Keçi Peynirli Domates Soslu Bostan Patlıcanı ve Fırında Patates (Kumpir)



Bostan Patlıcanları ve yuvarlak ufak kabakları ne zaman tezgahlarda görsem dayanamam. Tombik tombik patlıcanları görünce hemen aldım. İçerisi için ise kıymalı yağlı bir karışımın aksine peynirli domatesli hafif bir karışım olsun istedim. İftar için hafif ve az yağlı yemekler tercih etmeye özen gösteriyorum. Bunun yanına pilav yerine aynı sosu kullanarak fırında patates pişirmeye karar verdim. Peynir olarak yeni keşfettiğimiz keçipeynirini tercih ettim. Peynir hem lezzetli hemde krem peynir kıvamında ve kolayca eriyip, karışıyor.


Keçi Peynirli Bostan Patlıcanı (İmam Bayıldı)

2 adet bostan patlıcanı,
4 adet köy biberi,
4 adet domates,
1 orta boy soğan,
1/3 tekerlek keçi peyniri

Patlıcanların üzerlerinde bıçak saplayarak ufak delikler açınız. İçerisinin kolay pişmesini sağlamak için. Daha sonra 200 derece fırında 30-40 dk arası pişiriniz.

Öncelikle soğan, biber ve domatesleri ufak ufak doğrayınız. Tavada öncelikle soğanları kavurup, biberleri ekleyiniz. Hepsi kavrulmaya başlayınca domatesleri ekleyiniz. Mevsimi gelince domatesler hem lezzetli hemde yemeğe suyunu salıyor. Domatesler suyunu çekene kadar pişiriniz. Üzerine tuz ve karabiber ekleyerek ocaktan alınız. Daha sonra peyniri içerisine parçalayıp, eriyene kadar karıştırınız.

Patlıcanları ortasından yarıp, kenarlarına doğru açtırarak cep oluşturunuz. Biryandanda içini kenarlardan biraz ayırıp, karıştırıyorum. İçlerinihazırladığım sos ile dolduruyorum. Borcama yerleştirdiğim patlıcanların etrafına biraz sıcak su ile karıştırdığım domates suyunu ilave ediyorum. Daha sonra biraz daha pişmesi için fırınlıyorum.


Domates Soslu Fırında Patates

Patlıcanlar beraber fırında patatesleri pişiriyorum. Pişen patatesleri ikiye kesip kaşık yardımı ile içini kabuklarından kazıyıp biraz karıştırıyorum. Üzerlerine tuz ve karabiber ekleyip, içlerine bir parça tereyağ bırakıyorum. En son yukarıda hazırladığım peynirli domates sosunu ekleyip fırınlıyorum. 10-15 dk fırında durduktan sonra üzerlerine kaşar peyniri serpiştirip fırında biraz peynirleri eritiyorum.



Afiyet olsun.

Etiketler: , , , , , , , , ,