Çilekli - Bezeli - Dondurma - Eton Mess/Icecream with Strawberry



Bahar geldi derken, hava biran sogudu. Buaralar üniversite şenlikler ve konserler ile doluyken İstanbul.. Soğuk engel oluyor. Bir süredir dans kursuna başlamıştım. Aslında spor amaçlı yapılan, en hareketlisinden "Zumba".. başta kareografiyi bilmeyince insan, tuhaf tuhaf hareketler yapıyor ve bazı şeyleri oturtamıyor. Oldukça komik ve zorlayıcı oluyor. 1-2 dans sonrasında ter içinde kalıyoruz, oldukça hareketli ve bir o kadar da keyifli.. Eve gelip, hala dans etmeye devam ediyorum:) Başta odun gibi ola vücudumu kıvırmakta zorlanıyordum ama yavaş yavaş hareketlere kıvraklık eklemeyi başarıyorum.. Herkese tavsiye ediyorum dansı, hem enerjinizi atıyorsunuz hem spor hem de büyük bir mutluluk kaynağı.. Kaybettiğiniz kaloriler, enerji olarak geri yükleniyor.. 

İş dönüşünde digitürk te izlediğim Gordon Ramsay in yemek okulu programını çok seviyorum. Yemeklerin bir çoğu evde yapılabilir ve bizim damak zevkimizden biraz uzak ve bol aromalı olsa da, anlatımını ve tarzını seviyorum. Özellikle mutfağını ve ailesiyle beraber yemek pişirmesini. Bu seferde Gordon Ramsay'den bir tarif geliyor. Eton Mess.. Bu sefer dodurulmuş halde.. Türkçeye dondurma olarak çevirdim, dondurma tadında güzel bir tatlı..

Eton Mess/Dondurulmuş Çilekli Dondurma

200 ml krema,
1 paket beze,
Çilek (500 gr.)


Çilekleri (300gr.) yıkayıp, doğrayıp 1/2 subardağı şeker ile beraber tavada biraz kaamelize edip, üzerine su ekleyerek biraz kaynatınız. Suyunu biraz çekince, rondodan geçirerek çilek sosu (akışkan kıvamda) hazırlayınız.

Bir kapta kremayı köpürene kadar çırpınız. Daha sonra içerisine bezeleri parçalayınız. İri parçalar halinde bırakırsanız daha iyi olur. Çilek sosunun yarısını içersine ilave ederek, dilimlediğiniz kalan çilekleri de içerisine ekleyerek, karıştırıp, bir kapta dondurunuz. Donduracagınız kalıbın içerisine streç film yada folyo yerleştirerek, kolay çıkmasını sağlayabilirsiniz. 

Donduktan sonra ters çevirerek servis tabağına alınız ve kalan sosu üzerine dökerek, biraz da çikolata rendeleyebilirsiniz.

Not: Çilek parçaları donunca yemesi oldukça zordu, yemeden önce 1-2 saat dolapta bekletip biraz çözündürebilirsiniz ya da onlarıda püre yaparak içersine ekleyebilirsiniz. Bir daha ki sefere ben öyle deneyeceğim..

Afiyet olsun..!


Etiketler: , , , , , , ,