aksamyemegi,

Tatlı-Acı soslu tavuk - Chicken with Sweet Chili Sauce

05:51 yesimdusova 11 Comments



Kısıtlı zamanlar da pratik yemekler yapabilmek.. Kendimi bu konuda geliştirmeye çalışıyorum. Aslında sürekli fazla yemekten ve tatlı yemekten şikayet edip, biryandan ne yapsam acaba diye düşünüyorum. Evde mümkün olduğunca az tatlı bulundurmaya çabalasam da, uğraşım boşa gidiyor. Aşure ayının gelmesi ile de ayrı bir keyif yaşıyorum. Bu sene bende evde pişirmek istiyorum, bakalım yapabilecek miyim;)
Buaralar favorimiz Sweet chili (tatlı-acı) soslu tavuk.. yanına fırında patates ve bol salata ile.. Sosu kendim yapabilmeyi isterdim ama hazırı oldukça pratik bu aralar. Fırına (180 dereceye) aldığım kemiksiz tavuk butlarını, soslanmış patatesler ile atıyorum, bazen aralarına cherry domateste serpiştiriyorum. Yanına da bol yeşillikli bir salata.. Tavukları servis ederken üzerlerine bol miktar sweet chili sos döküyorum.  Bu sos tavuğa çok yakışıyor. Patatesleri bazen ufak ve taze alıp, kabuğunu soymadan elma dilim şeklinde atıyorum. Canım o an nasıl isterse.. Hem kısa sürede hazırlayabileceğiniz hemde oldukça pratik bir yemek.. Lezzeti denemeye değer;)

Afiyet olsun..

11 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım nefıs bır tabak olmuş...elllerıne sağlık...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Lezzeti denemeye değer görünüyor zaten:) Fırında elme dilimi patatesi de çok severim, bol soslu tavuk...ellerinize sağlık:) Ben de aşuremi yeni yaptım gece vakti:) sabahtan malzemeleri ıslatmıştım, yarın güzel resim çekersem yayınların inş.

    YanıtlaSil
  3. Lezzeti denemeye değer görünüyor zaten:) Fırında elma dilimi patatesi de çok severim, bol soslu tavuk...ellerinize sağlık:) Ben de aşuremi yeni yaptım gece vakti:) sabahtan malzemeleri ıslatmıştım, yarın güzel resim çekersem yayınlarım inş.

    YanıtlaSil
  4. Aşağıdaki yazınızı gördüm de, geçen hafta ben de Karaköy'ü Beykoz'u yazmıştım :)

    YanıtlaSil
  5. tavuk yemeklerini severim birde acı sos oldu ohh :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor :)) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. Pratik lezzetli guzel bir yemek olmus..ne kadar hazir soslardan uzak durmaya calissakta bazen kullaniyoruz, verdigi tat ta farkli oluyor herzaman..afiyetler olsun elinize saglik..

    YanıtlaSil
  8. denerim hemen. hem tatlı hem chili dimek.
    :)
    not aldım.
    :)

    YanıtlaSil
  9. hep merak ederım tatlı acı nasıl olur dıye deneyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  10. böyle tatlı acılı soslu tarifleri eşime yediremiyorumm :(

    YanıtlaSil
  11. ellerine sglık :)

    cekılısme beklerım sevgıler.

    YanıtlaSil