Gece çekimi - Uzun Pozlama

Bu sene rotamızı güneye değil batıya çevirdik. Yunanistanın cennet gibi koylarını görünce dayanamadık.. Pek keşfedilmemiş gibi görünse de oldukça turistik bir yer, komşumuzun bahçesini gezmeden olmaz dimi:D İnsanın gözü hep uzaklarda oluyor, aynı denizin karşı kıyısında denize girmek nasıl birşey? Çeşme de değilde, Kassandra koylarında yüzmek? Yeni yerler keşfetmek, kültürleri öğrenmek, keyifli vakit geçirmek için, rotamızı Chalkidiki, Yunanistana çeviriyoruz. Hayatımda büyük değişimler yaşadığım şu dönemde, biryanı tamamlamaya çalışırken, diğer yandan yeni bir sayfa açıyorum kendime. Eş zamanlı gidiyorlar. Keskin sınırlardan geçmeden, bitiş va başlangıç çizgileri arada kalarak yürüyorum..

Hayat yaptığımız tercihlerden ibaret.. Bunu öyle iyi hissediyorum ki şuan, birşeyler vazgeçmenin acısını yaşarken, biryandan yeni heyecanlar.. Merkeze ne koyduğunuz ve nasıl mutlu olucağınıza karar vermelisiniz..

Gezi için kendimize bir not defteri hazırlamıştık, çok eğlenceli ve faydalı oldu. İnternetten bulduğum kartların baskısını alıp, defteri renklendirdik. İşimizi kolaylaştırdı. Tatil yazısı yakında..

Gelelim bu yazıyı hazırlamamın asıl amacıma.. Gece çekimi yapmayı çok seviyorum, lacivert saatler denilen, güneş battıktan sonra ki, 1 saat en keyifli zamanlar benim için.. Eve hiç dönmek istemediğim, ışıkların güneşin yerini almaya çalıştığı, şehrin yavaş yavaş boşalıp, çehresinin değiştiği vakit! Bu saatlerde elimde tripot gezer dururum.. Bu sefer ki çekimi eşimin kardeşi ile yaptık. Arkadaşlarından öğrendiği kolay bir yöntem ile ışık topları yarattık. Bunun için boş bir alan ve karanlık bir yer gerekli. Birazda tehlikeli bir iş, ateşle oynuyorsunuz. Sonuçlar büyük keyif verici.. Siz ne çıkıcağını tahmin edemiyorsunuz, çekenden çok ateşi çeviren kişinin marifeti..


Bu fotoğrafları 25 sn pozlayarak, tamamen karanlık bir bahçede gerçekleştirdik. Canon EOS REBEL T3i (600d) ile çektik. Benim makinem bayağı yaşlanmış, bu makinenin performansını görünce anladım:) Çekim kalitesi oldukça iyi.

Etiketler: , , , , ,