Çavdar Ekmeği - ekmek yapma makinesi

 Ekmek yapmak büyük keyif veriyor insana, hele ki pişerken yaydığı harika kokular, onu daha da dayanılmaz bir hale getiriyor. Ufacık penceresinden bakıp, ekmeğin kabardığını görmek  keyif verici. İlk başta hazır karışımlarla başlasam da kısa sürede kendi tariflerimi oluşturdum ve bunlardan vazgeçemem.

 
Her pişirdiğim ekmeği herkese tattırıyordum, kıvamı nasıl, diğer ekmek ile arasında bir fark var mı? anneannem ne de olsa senelerce kendi ekmeğini kendi yapmış biri olarak, her defasında ona da götürüyordum ki, Bir defasında anneannem "kızım onu boşa harcama istersen." dedi. Kararlıydım.

Ekmek yapma makinesinde ekmek yapmanın en önemli püf noktası, bütün sıvıları önce koymak, daha sonra katı malzamalar ve en üstte de maya yer almalı. Bir de kendi keşfettiğim birşey varsa oda içine koyduğum suyun, içme suyu ve sıcak olması. Hamurun kabarmasında büyük katkısı olduğunu düşünüyorum.
  
Genellikle sağlıklı olsun diye, çavdar unu ile beyaz unu karıştırarak, sindirimi daha kolay ekmek hazırlamaya çalışıyorum. 

Ölçüler, ekmek yapma makinesinin kendi ölçü kapları olup, ölçüler aşağıdaki gibidir;

1 Büyük ölçü kaşığı= 15 ml / yemek kaşığı
1 Küçük ölçü kaşığı= 5 ml / çay kaşığı
1 Ölçü kabı un = 150 gr
1 Ölçü kabı sıvı = 200 ml


Ekmek makinası ile yaptığım, cevizli çavdar ekmeği tarifim için tıklayınız.

Ben Arçelik K- 2705 Ekmek yapma makinesi kullanıyorum, tek hazneli ve yeterli oluyor. Ekmek herzaman taze ve sıcak olsun istiyorsunuz.
(http://www.arcelikbayisi.com/K-2705-ekmek-yapma,PR-754.html)

Çavdar Ekmeği için malzemeler;

2 cup beyaz un
2 cup çavdar unu
1 büyük ölçü süt
1 büyük ölçü zeytinyağı
1 küçük ölçü tuz
2 küçük ölçü şeker
1.5 küçük ölçü instant maya
300 ml ılık su

-isteğe bağlı olarak 1cup çekirdek ya da ceviz

 
Ekmek yapma makinesinin haznesini her zaman kontrol edin. Düzgün yerleştirilmiş olmasına ve çırpıcı aparatının içine yerleştirilmiş olmasına. Ben 200 ml sıcak su ile 100 ml oda sıcaklığındaki suyu karıştırarak hazneye döküyorum. Ardından süt ve yağ ekliyorsunuz. Süt yerine yoğurt, zeytinyaı yerine tereyağı deneyerek farklı lezzetler yakalayabilirsiniz. Bir kapta çavdar unu ile beyaz unu elekten geçirdikten sonra iyice harmanlıyorum. Unun yarısını, yüzeyde hiç su kalmayacak şekilde hazneye döküyorum. Üzerine tuz ve şeker serpiştiriyorum. Tuz ve şekeri homojen bir biçimde dağıtmaya özen gösteriyorum. Daha tuzlu ekmek seviyorsanız tuz - şeker oranını değiştirebilirsiniz. kalan unu üzerine ilave edip, unun orta kısmında ufak bir alan açıp, instant maya yı döküyorum. Ekmek yapma makinesinin kapağını kapatarak, programları ayarkayıp pişirmeye bırakıyorum.

600 gr lık un kullanarak 750gr yakın ekmek elde etmiş oluyorsunuz. Ekmek yapma makinesinin ayarlarına gelirsek,

Büyük - ekmek boyutu,
3 saatlik standart - program seçim,
Orta - pişirme seçimi,

Başlat düğmesine basarak heyecanlı bekleyiş başlasın.

NOT: Karışım, 5dk karıştıktan sonra penceresinden ya da buhar yapmışsa, kapağını biraz aralayarak karışım hamurunun nasıl olduğunu kontrol edebilirsiniz. Eğer hamur cıvık ve kabın etrafına biraz yapışmış ise 1-2 yemek kaşığı un ekleyin. Eğer hamur çok sert, kabın orta kısmında bir top şeklindeyse 1- 2 yemek kaşığı su ilave etmelisiniz. 

NOT: Eğer ekmeğinizin içine birşeyler eklemek isterseniz, ölçü kabına hazırlayın ve ekmek yapma makinesi bunun için size sinyal vericektir bu sırada malzemeleri karışıma hızlı bir şekilde eklemelisiniz.

                                 afiyet olsun..








Etiketler: , , , , ,